Bekend met de Harley-Davidson Night Rod Special? Vast wel. Ondanks dat het een kersverse motor is, kun je hem nog wat ’smoelen’ door er vet rubber onder te monteren en rechtsachter nog wat extra ijzer. Dat dacht Hubert ook en zo sleutelde hij in de nachtelijke uurtjes zijn unieke, speciale, Rod bijelkaar.
Lekker sleutelen
Op het eerste gezicht is er niet veel verschillends ten op zichte van de standaard Night Rod. De Harley-Davidson rolt al aardig stoer van de productieband. Toch had sleutelaar Hubert behoefte aan een breder achterwiel (waarschijnlijk om het volumineuze achterwerk van zijn vrouw te dekken) waardoor de achterbrug aanzienlijk moest worden verlengd. De band telt nu 300 mm achter en 140 voor. Nu was het hek van de dam en zette hij zijn verbouwingsdrang door.
Achtereenvolgens werd de dubbele uitlaat vervangen voor een slankere versie (matt-zwart dit keer), het kontje kreeg werd een stuk ingenomen waardoor geen plek meer was voor de integrale zittingen en de tank is aangepast met Yamaha V-Max achtige luchthappers (valse lucht want het werkt iet echt).
Al met al een gedurfde aanpassing die niet voor iederen huis-tuin-en-keuken sleutelaar is weggelegd — al is het alleen al om de tijd en het geld dat je erin moet steken. Petje af.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten