Er komt genoeg mooi ijzer uit Italië. Toch zijn er genoeg specialisten die zich juist over Engelse klassiekers zoals Norton, BSA en Triumph ‘ontvermen’. En geef ze eens ongelijk. Het typische caféracer-gevoel (en geluid) is met geen enkele andere v-twin uit de hoge laars te benaderen…
Zo presenteerde de Italiaanse custom specialist Gallimoto onlangs drie ‘hele nieuwe’ Triumph Bonneville motoren. De Bonneville Six Days, de Goldenboy en de Bullit waren eens typisch Engels fietsen die nu zijn omgetoverd in Italiaanse stijl en sferen.
De Bonneville Six Days is gebaseerd op de huidige Bonneville en onderscheiden zich door een kaki groene verf baan, zwarte spaakwielen, biturbo, dubbele schokdempers en nieuwe richtingaanwijzers. De fiets is een eerbetoon aan Steve McQueen, die in de International Six Days Trial nam in 1964 op een Triumph en kost ongeveer € 13.000.
De Goldenboy begon als een standaard Bonneville SE, maar is nu uitgerust met zwart afgewerkte magnesium wielen, voorzien van een laag stuur, een aluminium voorspatbord, Megaton uitlaten en sportsmax Dunlop-banden en verstelbare dubbele schokkendempers. De motor is afgewerkt in de kleuren rood en goud. Het geheel kost hetzelfde als de Six Days.
De Bullit heeft eveneens magnesium wielen, een Biturbo en dubbele schokdempers evenals een nieuwe tankdop en bedieningshendels, een geperste aluminium kettingkast, kettingwielbeschermkap en voor en achter spatborden. De motor is afgewerkt in zilver en heeft een kostprijs van ongeveer € 14.000.
Deze motoren zijn misschien niet de meest extreme customs maar als je bedenkt dat de looks bij dit type motor er ook toe doen, is het geheel toch erg geslaagd! Bekijk de website van Gallimoto voor meer informatie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten