Geen achteruit
Nu de BMW K1200LT uit de catalogus verdween is zijn enige concurrent de Goldwing. In tegenstelling tot de Goldwing heeft de zware Harley geen achteruit. Met een totaalgewicht van meer dan400 kilo was dat handig geweest. Maar eigenlijk primeert het rijplezier en het is een genoegen is om met dit gevaarte te “cruisen” en van het koppel van deze motor te genieten. Zelfs bochtige wegen verorbert deze Glide opmerkelijk goed. Het bewijs van een uitstekend uitgebalanceerd chassis.
Voldoening
Het remsysteem evolueerde niet, maar we kunnen niet genoeg aandringen om bij een zware Harley niet te twijfelen en de achterrem te gebruiken. In dit geval kan die achterrem veel meer dan alleen maar de motor te vertragen. Zodra je het systeem onder de knie hebt, hoeft je niets te vrezen. De drie remschijven doen hun werk uitstekend. Trouwens, dit model zet niet meteen aan tot een sportief rijgedrag
Onder de verschillende kwaliteiten van dit model vallen vooral de uiterst aantrekkelijke afwerking en de uitgebreide uitrusting in het oog. Aan de andere kant is het instrumentenbord niet echt intuïtief, en dat kan bij het rijden voor gevaarlijke situaties zorgen. De prijs mag er trouwens ook zijn: 28.795 euro. Maar dat is de prijs die je betaalt voor een heel exclusieve "FLHTK Electra Glide Ultra Limited". Enkel de hypercomplete CVO modellen doen nog beter, zeker wat exclusiviteit en prijs betreft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten